9 Ekim 2015 Cuma

Sonbahar depresyonu

Genelde çocukluğumdan beri, sonbahar benim için bunalım/depresyon ayıdır. Açık söyleyim, öyle okulu seven çocuklardan olmadım hiçbir zaman. O yüzden eylül geldi mi, bende karıncalanmalar başlardı. Karnımın içini kurcalar kurcalar, ordan yukarıya boğazıma kadar çıkar beni boğardı okulun yakında başlayacağı düşüncesi.


Belki ondan belki de yaz gibi güzel bir mevsimin bitip havaların soğuduğu ve kışı hatırlatan bir mevsime girdiğimiz için, bilmiyorum, oldum olası sevmem sonbaharı. Yaz en sevdiğim mevsim. İnce bir pantolon, şort veya efil efil bir etekle ve bir tişörtle sokağa çıkabildiğiniz, etrafın hep cıvıl cıvıl olduğu, her daim yeşil ağaçlar ve rengarenk çiçeklerin olduğu, üstelik denize girilebilen, pozitif enerjisini teninizde hissettiğiniz güneşi uzuuun saatler görebildiğiniz müthiş bir mevsimdir yaz, benim için. İlkbaharı da severim. Çünkü yazın habercisidir. Hafif serin de olsa, önü yazdır ne de olsa, güzel günlerin geleceğini biliyorsunuzdur. Bir de benim mevsimimdir ilkbahar, ben bahar çocuğuyum (mart doğumluyum).


Yazı bu kadar severken, yazı bitiren mevsim işte sonbahar. Kışı getiriyor. “Günleri kısaltıyorum n’abeer?” diye pışık yapıyor sanki. Hırkasız ceketsiz çıkılamıyor çünkü sabahları ve geceleri serin oluyor. İnsan ne giyeceğini bile bilemiyor yahu, en hastalık havaları, bunlar işte.


Bu sonbahar da, sektirmedim doğrusu. Yine tökezledim. Kış fikrine alışıncaya kadar, herşey moralimi bozmaya, enerjimi düşürmeye, beni alaşağı etmeye yetiyor. Tahammülüm daha azaldı sanki. İyi huylu, uyumlu, sakin, sabırlı biri olamıyorum artık. Sıkılıyorum. Bu sıralar, hep kaçıp gidesim var. Ama çocuk var, iş var, nereye gidiyosun? Kolay mı öyle kaçıp gitmek? Üniversitede öğrenci misin sen!


Kendimi bir şeyler için motive etmeye çalışıyorum. Şu sıralar en iyi motivasyon kaynaklarım, kozmetik ürünleri ve kitaplar. Bir de bu blog. İnşallah yani. Bu blogu onun için başlattım. Kafamın içinde çok şey dönüp duruyor, dışarı çıkarırsam belki herşey daha iyi olabilir. Ya da sadece bazı şeyler daha iyi olabilir. Olsun o bile bir şeydir, değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder